حرکت‌ ,اعمال‌ ,این‌ ,وسایل‌ ,نیروی‌ ,داخلی‌ ,نیروی‌ داخلی‌ ,اعمال‌ نیروی‌ ,وسایل‌ اعمال‌ ,حرکت‌ نسبی‌ ,داخل‌ اتوبوس‌ ,اعمال‌ نیروی‌ د

پروژه طراحی‌ و ساخت‌ وسایل‌ اعمال‌ نیروی‌ داخلی‌

دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 124
دانلود فهرست پروژه قبل از خرید

مهندسی‌ بر علوم‌ پایه‌ ریاضیات‌، فیزیک‌ و شیمی‌ بنا شده‌ است‌. در اغلب‌ موارد، مهندسی‌ شامل‌ تحلیل‌ تبدیل‌ انرژی‌ از چند منبع‌ به‌ یک‌ یا چند محصول‌ نهایی‌ می‌باشد که‌ با بکارگیری‌ یک‌ یا چند اصل‌ اساسی‌ از این‌ علوم‌ را شامل‌ می‌شوند. از میان‌ علوم‌ مختلفی‌ که‌ مهندسی‌ مکانیک‌ در مورد آن‌ بحث‌ می‌کند تحلیل‌ و ساخت‌ وسایل‌ اعمال‌ نیروی‌ داخلی‌ را می‌توان‌ نام‌ برد. وسایل‌ اعمال‌ نیروی‌ داخلی‌ نظیر قیچیهای‌ اهرم‌ مرکب‌، پرچ‌کنها، مکانیزمهای‌ قفل‌ کن‌ و غیره‌ کاربرد بسیار زیادی‌ در صنعت‌ دارند و بالطبع‌ طراحی‌ آنها نیز از جایگاه‌ خاصی‌ برخوردار است‌. در سنتز این‌ وسایل‌ با استفاده‌ از لینکیج‌های‌ کمکی‌ مناسب‌ به‌ 1- F =  برای‌ درجه‌ آزادی‌ با یک‌ لینک‌ ثابت‌ (زمین‌) می‌رسیم‌. همچنین‌ نیروی‌ اعمال‌ شده‌ به‌ قطعه‌ کار مطابق‌ با لینکهای‌ دوبل‌ (عضو دو نیرویی‌) در لینکیچ‌ کمکی‌ هستند. این‌ لینک‌ برای‌ سنتز قطعات‌ عملی‌ مانند انواع‌ مثالهای‌ فوق‌الذکر بکار بسته‌ می‌شوند. در این‌ پروژه‌ ضمن‌ مطالعه‌ و شناخت‌ کلی‌ انواع‌ سیستمهای‌ اعمال‌ نیروی‌ داخلی‌ مانند قیچی‌ها و کملپ‌ها و بررسی‌ و سنتز قسمتهای‌ مختلف‌ آنها به‌ طراحی‌ و ساخت‌ نمونه‌ای‌ از این‌ وسایل‌ پرداخته‌ می‌شود. در پایان‌ امیدواریم‌ که‌ در این‌ پروژه‌ بتوانیم‌ اطلاعات‌ جامعی‌ از اینگونه‌ ابزارها که‌ نقش‌ مهمی‌ را نیز در قسمتهای‌ مختلف‌ صنع‌ ایفا می‌کنند ارائه‌ دهیم‌. وسایل‌ اعمال‌ نیروی‌ داخلی‌ نظیر قیچی‌های‌ اهرم‌ مرکب‌، پرچ‌کن‌ها، مکانیزمهای‌ قفل‌کن‌ و غیره‌ کاربرد بسیار زیادی‌ در صنعت‌ دارند. هدف‌ از این‌ پروژه‌ طراحی‌ وسایل‌ اعمال‌ نیروی‌ داخلی‌ و ساخت‌ نمونه‌ای‌ از این‌ نوع‌ وسایل‌ است‌.

حرکت‌
اکثریت‌ بندواره‌ها نمایانگر حرکتی‌ هستند که‌ تمام‌ اهرمها در صفحات‌ موازی‌ حرکت‌ می‌کنند. این‌ نوع‌ حرکت‌، حرکت‌ صفحه‌ای‌ یا دو بعدی‌ نامیده‌ می‌شود. حرکت‌ صفحه‌ای‌ جسم‌ صلب‌ شامل‌ چرخش‌ حول‌ محور عمود بر آن‌ صفحه‌ و انتقالی‌ می‌باشد که‌ در آن‌ تمام‌ نقاط‌ جسم‌ در امتداد خطوط‌ موازی‌ و مستقیم‌ یا منحنی‌ الخط‌ حرکت‌ می‌کنند به‌ طوری‌ که‌ تمام‌ خطوط‌ داخل‌ جسم‌ به‌ موازات‌ موقعیت‌ اصلی‌ خود باقی‌ می‌ماند ترکیب‌ چرخش‌ حول‌ سه‌ محور غیر موازی‌ و انتقال‌ در سه‌ جهت‌ بسته‌ به‌ قیدهایی‌ که‌ توسط‌ اتصالات‌ (کروی‌، مارپیچی‌، سیلندری‌ و غیره‌) بین‌ اهرمها اعمال‌ می‌گردد ممکن‌ می‌شود.

اهرم‌بندی‌ چهار میله‌
بندواره‌ها در انواع‌ متعدد ماشین‌ها و ابزارهای‌ مکانیکی‌ بکار برده‌ می‌شوند. ساده‌ترین‌ اهرم‌بندی‌ با حلقه‌ بسته‌ چهار میله‌ می‌باشد که‌ دارای‌ سه‌ اهرم‌ متحرک‌ (به‌ اضافة‌ یک‌ اهرم‌ ثابت‌) و چهار اتصال‌ «چرخان‌»، «لولا شده‌» یا «پین‌ شده‌» می‌باشد (شکل‌ 1 ـ 1). اهرمی‌ که‌ به‌ منبع‌ تغذیه‌ یا متحرک‌ اولی‌ وصل‌ شده‌ است‌، اهرم‌ ورودی‌ نام‌ دارد  A) 0 (A . اهرم‌ خروجی‌ لولاهای‌ متحرک‌  B  را به‌ لولای‌ زمین‌  0 B  وصل‌ می‌کند. کاپلر (میله‌ رابط‌) یا میله‌ شناور دو لولای‌ متحرک‌  A  و  B  را به‌ هم‌ وصل‌ می‌کند یعنی‌ رابط‌ بین‌ ورودی‌ و خروجی‌ می‌باشد.

علم‌ حرکت‌ نسبی‌
تمام‌ حرکاتی‌ که‌ در طبیعت‌ مشاهده‌ می‌شوند حرکت‌ نسبی‌ هستند؛ یعنی‌ جسم‌ مورد مشاهده‌ نسبت‌ به‌ مشاهده‌ کننده‌. برای‌ مثال‌، مسافر نشسته‌ در داخل‌ اتوبوس‌ نسبت‌ به‌ مشاهده‌ کننده‌ در صف‌ خط‌ اتوبوس‌ بطور نسبی‌ در حرکت‌ است‌، اما نسبت‌ به‌ مسافر دیگری‌ که‌ در داخل‌ اتوبوس‌ نشسته‌ است‌، در حال‌ سکون‌ می‌باشد. به‌ عکس‌ مسافر در حال‌ حرکت‌ در راهروی‌ اتوبوس‌ نسبت‌ به‌ مسافر نشسته‌ در داخل‌ اتوبوس‌ حرکت‌ نسبی‌ دارد و همچنین‌ نسبت‌ به‌ مسافر منتظر در صف‌ خط‌ اتوبوس‌ نیز دارای‌ حرکت‌ نسبی‌ است‌. به‌ مطالعه‌ حرکت‌ یعنی‌ سینماتیک‌، علم‌ حرکت‌ نسبی‌ اطلاق‌ می‌گردد. طراحی‌ و تحلیل‌ ماشین‌ و بندواره‌ها بستگی‌ به‌ توان‌ طراح‌ از تجسم‌ حرکت‌ نسبی‌ اجزاء ماشین‌ دارد.


منبع اصلی مطلب : فروشگاه اینترنتی دانلودی
برچسب ها : حرکت‌ ,اعمال‌ ,این‌ ,وسایل‌ ,نیروی‌ ,داخلی‌ ,نیروی‌ داخلی‌ ,اعمال‌ نیروی‌ ,وسایل‌ اعمال‌ ,حرکت‌ نسبی‌ ,داخل‌ اتوبوس‌ ,اعمال‌ نیروی‌ د
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

سبد بلاگ : دانلود پروژه طراحی‌ و ساخت‌ وسایل‌ اعمال‌ نیروی‌ داخلی‌