سوخت ,سیستم ,موتور ,تزریق ,می‌باشد ,تولید ,تزریق سوخت ,سیستم تزریق ,تعداد زیادی ,نسبت سوخت ,مخلوط سوخت

پروژه بررسی و معرفی سنسورها در خودرو

دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 77
دانلود فهرست پروژه قبل از خرید

تزریق سوخت یکی از ایده‌های مدرن و با تکنولوژی بالا بوده و در صورتی که بخواهیم بیشترین بازدهی را داشته باشیم استفاده از آن  یک پیش نیاز است. ولی در حقیقت، تزریق سوخت چندین دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و از قبل از جنگ جهانی دوم ، روش استاندارد تحویل سوخت به موتور می‌باشد. اولین هواپیما که در سال 1903 توسط رایت برفرازگیتی هاوک به پرواز درآمد، مجهز به سیستم سوخت رسانی انژکتوری بود. پس چرا این همه وقفه در تولید و تجهیز اتومبیل‌ها به سیستم تزریق سوخت وجود دارد؟ به دو دلیل عمده: اولین دلیل ؛ تکامل کامپیوترهای جدید و ارزان امروزی است که بدون وجود آنها، استفاده از سیستمهای تزریق سوخت و همچنین تولید تعداد زیادی از وسایل کنترل وابسته به آنها، غیر مکن ابوده و به  میزان قابل توجهی گران تمام می‌شد و در زمان‌های گذشته  نمی‌توانست مثل امروز به مقدار انبوه مورد استفاده قرار گیرد. دلیل دوم؛ مورد توجه قرار گرفتن تزریق سوخت در سالهای اخیر، توجه به میزان آلودگی هوای ناشی از موتورهای احتراقی می‌باشد.

هرساله میزان مجاز آلاینده‌های هوا که توسط اتومبیل‌ها به فضا پراکنده می‌شوند کاهش می‌یابد و باتوجه به تکامل سیستم‌ها در چند سال اخیر وسایلی به این سیستمها اضافه شده که هم میزان تولید آلاینده‌ها را کاهش می‌دهد یا اینکه این آلاینده‌ها از طرق مختلفی خنثی یا نابود می‌کند. همچنین تولید کنندگان این سیستم‌ها بر آنند که موتورهایی تولید کنند که علاوه بر بازدهی بیشتر آلودگی کمتری ایجاد کنند و رمز چنین موفقیتی در کنترل دقیق نسبت سوخت به هوا می‌باشد که چه در دور آرام و چه در دورهای بالاتر و سرعت‌ها و شرایط مختلف کارکرد موتور، نسبت سوخت به هوا در محدوده  ثابتی باشد.

سیستم تزریق سوخت چیست؟
به زبان ساده سیستم تزریق سوخت یک روش تحویل مخلوط سوخت و هوا به سیلندرهای موتور می‌باشد. این همان کاری است که توسط کاربراتور انجام می‌شود ولی توسط سیستم تزریق سوخت، این کار با بهترین بازدهی صورت می‌گیرد. برای سوختن کامل بنزین در موتور بایستی نسبت هوا به سوخت بین 12 به 1 تا 16 به 1 باشد. متاسفانه در چنین دامنه وسیعی ، اگر مخلوط خیلی غنی باشد سوخت زیادی به هدر خواهد رفت و اگر خیلی رقیق باشد منجر به گرمای بیش از حد و از بین رفتن سوپاپها و حتی پیستونها خواهد شد و در هر دو صورت منجر به هزینه‌های اضافی و آلودگی هوا خواهد شد. امروزه دریافته‌اند که برای به دست آوردن ماگزیمم قدرت موتور در موتورهای کوچک و جدید ساخته شده، کاهش آلودگی در یک حد مینیمم قابل قبول، طی مسافت بیشتر با مصرف یک مقدار مشخص سوخت، و عمر بیشتر موتور باید نسبت سوخت به هوا در همه سرعت‌ها و دورهای موتور بسیار نزدیک به عدد 7/14 با 1 باشد و این همان نقطه ضعف کاربراتور نسبت به سیستم تزریق سوخت می‌باشد که نمی‌تواند به طور پیوسته در تمام شرایط کار موتور، چنین مخلوطی را تامین کند.

حتی جدیدترین انواع کاربراتورها یک وسیله ساده می‌باشند که به تعداد زیادی ادوات کمکی مجهز شده تا بتوانند نقایص آن را جبران کنند ولی با تمامی تدابیر اتخاذ شده و ادوات اضافه شده، باز هم نقص اصلی و اساسی سیستم کاربرتور وجود داشته و آن هم روش مخلوط نمودن سوخت و هوا در کاربرتور می باشد که بسیار ابتدایی است. برای ساخت هر کاربراتور مجبوریم تعداد زیادی قسمتها را در یک بدنه اصلی سوار نمائیم. می‌باید یک سیستم جهت برقراری مخلوط سوخت و هوای مناسب برای دور آرام در آن تعبیه نمود. این سیستم همچنین نیاز به روشهایی برای غنی نمودن سوخت برای  روشن شدن وگرم شدن موتور در هوای سرد دارد. همچنین یک سیستم مجزا برای مواقعی که نیاز به شتاب گیری یکباره می‌باشد داریم (پمپ شتاب) تا در صورت فشار یکباره به پدال گاز موتور مکث نکند. همچنین یک سیستم برای تهیه مخلوط مناسب سوخت و هوا درشرایط دور ثابت دارد. طراحی چنین سیستمی که تمامی نیازها را پاسخگو باشد نیاز به تولید یک وسیله پچیده دارد که البته این کار قابل انجام بوده و در حقیقت انجام شده است و هر سیستم داخل آن کار خود را بطور صحیح انجام می‌دهد.


منبع اصلی مطلب : فروشگاه اینترنتی دانلودی
برچسب ها : سوخت ,سیستم ,موتور ,تزریق ,می‌باشد ,تولید ,تزریق سوخت ,سیستم تزریق ,تعداد زیادی ,نسبت سوخت ,مخلوط سوخت
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

سبد بلاگ : دانلود پروژه بررسی و معرفی سنسورها در خودرو